Kvalita služeb, vzdělávání studentů a pracovníků v cestovním ruchu

Potřeby praxe v cestovním ruchu neustále ukazují, že lidský faktor, vzdělávání studentů i celoživotní vzdělávání pracovníků, je jedním z nosných témat kvality služeb v turismu. Klastr cestovního ruchu (KLACR), jehož cílem je i podpora pozitivního vývoje v oborech turismu jako je hotelnictví, gastronomie, lázeňství, dalších atraktivit či zprostředkovatelů služeb cestovního ruchu, vnímá personální oborovou otázku jako zcela zásadní.

Je žádoucí, aby všichni pracovníci poskytující služby v cestovním ruchu byli nejen dobře znalí svého oboru, ale aby také ovládali všechny dovednosti tzv. "měkkých aspektů" ve vztahu se zákazníkem. Klient velice dbá na osobní přístup pracovníků poskytující služby a vnímá takto i celkový dojem očekávané kvality poskytovaných služeb. Vzdělávání pracovníků v oborech turismu je jedna z klíčových os pro budoucí rozvoj kvality a vývoje poskytovaných služeb. K tomuto by měly vzdělávací instituce všech úrovní přistupovat velice odpovědně jak v rámci počtů, tak v rámci kvality absolventů, kteří vystudovali některý z oborů cestovního ruchu. V praxi se pak snaží celoživotní vzdělávání i kvalitu pracovníků podporovat jednotlivé profesní asociace (AHR, ALDR, ACK, AK, AČCKA, A.T.I.C., a další). Také autority samospráv a destinačních managementů turistických oblastí a regionů vnímají podporu kvality služeb a jejich pracovníků za velice důležitý a základní aspekt pro rozvoj cestovního ruchu příslušných oblastí. V MSK se takto angažuje i Moravskoslezský kraj v kooperaci s jednotlivými turistickými oblastmi. Na stání úrovni je to pak ministerstvo pro místní rozvoj jako poskytovatel certifikace kvality v "Českém systému kvality služeb", či jiných podpor motivující zvyšování úrovně kvality a vývoje v cestovním ruchu.

| Autor: Kamil Schaumann | Vydáno dne 14. 08. 2014 | 1181 přečtení | Počet komentářů: 163 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Jsme členy Fóra cestovního ruchu
Přihlášení
Neznámý čtenář
Bronze Label of the European Cluster Excellence Initiative (ECEI)
Well-being tourism initiative
Vyhledávání

Vyhledat text

Novinky
06.12.2014: Náš KLASTR CESTOVNÍHO RUCHU fandí kvalitě služeb a úsměvům pracovníků v CR
Podrobné informace naleznete ZDE

27.09.2014: Kvalita v cestovním ruchu "má zelenou" :-))
Podrobné informace naleznete ZDE

13.09.2014: Zástupci KLACRu hovoří o cestovním ruchu v médiích
Podrobné informace naleznete ZDE

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.